Geplaatst op Geef een reactie

Wat willen vrouwen?

Wat willen vrouwen? Marketing Zeus: The Purchasing Power of Women

Soms kun je een dag, week of maand aan een thema hangen. Om nog onduidelijke reden komt langs alle kanten hetzelfde -of in ieder geval bijna- onderwerp voorbij waaien. Zo ook deze week: Wat willen vrouwen?

Aandacht voor wat vrouwen willen

  • Zo zag ik in een damesblad een mooie citaat: “Als je man zegt dat hij je mooi vindt zoals je bent … geloof hem nou eens een keer!”
  • Ik zag een reclame van Nike die je niet vaak tegenkomt met als hoofdonderwerp de vrouwelijke billen. Ook daar lijken we als mannen en vrouwen het niet eens te kunnen worden. Waar zeker de zgn. billen-man ze kan adoreren, is het vaak een lastig onderwerp voor de draagster…
  • Via mijn schoonzus kwam ik een speciale Facebookpagina tegen over … ja vrouwen natuurlijk, maar dan echte!
  • Maandag avond heb ik een inspirerende avond bijgewoond over het fenomeen marketing voor vrouwen met als centrale vraag: Wat willen vrouwen?. Georganiseerd door een evenement gericht op Leading Ladies waar wij partner van zijn. Volgend jaar staat we zelfs op de beurs. Zeer inspirerend zeker en voor jullie nog een leuk bijkomstigheid: we hebben binnenkort teveel toegangskaarten à €40 per stuk. Hoe we daar vanaf moeten komen? Ik hoor het graag!

Mijn insteek wat vrouwen willen

Nu heb ik zelf meer dan voldoende interesse in jullie vrouwen, deels biologisch, deels omdat jullie me boeien. Dat heb je al eerder kunnen lezen in mijn blog Vrouwen en Vormen. De vraag krijg ik nooit volledig beantwoord, dat weet ik wel. Maar toch, de tocht, de puzzel is al boeiend genoeg! Ook in de studio hebben we veel met je te maken. Zakelijk gezien willen we ook graag met jullie zaken doen. Dat is ons al wel bekend sinds we begonnen zijn, maar laat ik ook wat cijfers er tegen aan gooien:

  • 85% van jullie doet alle aanschaffen of beïnvloedt ze;
  • 80% van de cursisten van Fotostudio Jan&Olaf is vrouw;
  • Zelfs 50% van de typisch mannendingen worden door jullie vrouwen aangeschaft;
  • 91% geeft aan dat adverteerders niets van je begrijpen;
  • De grootste groeimarkt ter wereld is niet China of Brazilië, maar de markt “Vrouw”

Kortom jullie zijn niet alleen een hele fijne groep mensen om mee te maken hebben, maar zakelijk gezien ook interessant. Een kritische noot: meer dan 9 van de 10 vindt dat reclamemakers niets van je begrijpt! Pfoe, dat is wel héél veel! Een grote uitdaging voor de marketeers om de vraag Wat willen vrouwen? te beantwoorden!

Help me!

Voor een fotograaf die marketing er een beetje bij rommelt een kansloze onderneming, dus daar wil ik je hulp bij gebruiken!

Geef je me je inzichten!
Geeft me je suggesties!
Geef me je tips!
Geef me je voorbeelden hoe het niet moet!
Geef me je voorbeelden hoe het wel moet!

Zet ze in de reactie op de blog, op Facebook, Twitter, mail, Pinterest, whatever!

Ik hoor heel graag van je!

Groetjes, Olaf

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.